درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:08   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 30437صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیچهارشنبه، 21 تیر 1396 - 08:58
      روابط عمومی، فرهنگ ساز حقوق شهروندی
دکتر ساروخانی پدر جامعه شناسی ارتباطات - روابط عمومی ها اطلاع و آگاهی تولید می کنند، یعنی افراد جامعه را از شرایط خود و جامعه و جهان فعلی مطلع می سازند. بنابراین گام نخست شهروندی، اطلاع یابی و آگاهی داشتن است، در واقع روابط عمومی ها باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان را از تاریکی و جهل بیرون آورند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی ها اطلاع و آگاهی تولید می کنند، یعنی افراد جامعه را از شرایط خود و جامعه و جهان فعلی مطلع می سازند. بنابراین گام نخست شهروندی، اطلاع یابی و آگاهی داشتن است، در واقع روابط عمومی ها باید با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان را از تاریکی و جهل بیرون آورند.

 

 به نظر من روابط عمومی ها نوید بخش نور و روشنایی در جامعه هستند، چرا که انسانها در تاریکی نمی توانند حرکت کنند، بلکه در روشنایی فکر و حرکت صورت می گیرد در حالی که هدف و حقوق طبیعی و بنیادین خود را می شناسند. بنابراین روابط عمومی ها می توانند با روشنگری در اعماق جامعه و آگاهی سازی آن ها گام نخست در جهت فرهنگ سازمانی تحقق حقوق شهروندی را این  گونه فراهم کنند.

 

 فرهنگ شهروندی را تولیدکردن و سواد زندگی را آموختن گام بسیار بزرگی است که در حیطه ماموریت واحدهای روابط عمومی قرار دارد، در عین حال روابط عمومی ها موجب می  شوند افراد جامعه راه های مختلفی را در کنش های خود شناسایی کنند و بهترین راه را انتخاب کنند. در واقع این همان فرمایش خداوند در قرآن کریم است: "بشارت بده به بندگان من که راه های مختلف و اندیشه های گوناگونی را بشوند و از بین آن ها بهترین را انتخاب کنند."

 

بنابراین روابط عمومی ها که آگاهی و روشنایی و اطلاعات تولید می کنند، بلکه قدرت داوری همانطور که توصیه الهی است و اینکه شهروندان بتوانند بین اندیشه های مختلف و داده ها و داشته های مختلف بهترین را انتخاب کنند نوعی تحقق حقوق شهروندی است، در واقع روابط عمومی ها انسان هایی شناسا و با بلوغ اجتماعی تولید می کنند.

 

انسان ها باید بتوانند دروازه بانی کنند و شناسایی کنند و بهترین را انتخاب کنند. روابط عمومی ها می توانند در عین حال که آگاهی و اطلاعات تولید می کنند و داده ها و آگاهی و اطلاعات را در اختیار انسان ها قرار می دهند و راه های آن ها را روشن می کنند، انسان ها را چنان اندیشه مند و اندیشه ورز کنند که بتوانند بین راه های مختلف بهترین را برگزیند که این بخشی از حقوق شهروندان است که روابط عمومی امکان دستیابی به این حق را فراهم می کنند.

 

 روابط عمومی ها خالقان جامعه هستند، جامعه را به هزاره سوم برده و خانواده جهانی جای دهند. می توانند قدرت نقد و فرهنگ نقد را ایجاد کنند و به این شکل که افراد جامعه نظرات یکدیگر را بشنوند و سپس با معیارهای درست و ارزیابی و نقد کنند و سپس بپذیرد یا طرد کنند. بنابراین حقوق طبیعی انسان ها اینجاست که رعایت می شود و با ایجاد فرهنگ نقدپذیری در جوامع انسان ها ضمن آگاهی از آنها، اندیشه های درست را بپذیرند و اندیشه های نادرست را رها کنند.

 

در واقع به نوعی روابط عمومی می تواند آنچه که ما امروز به آن اندیشه های توانا و کارا می گوییم را ایجاد کرده و نوعی خانه تکانی اندیشه در جامعه ایجاد کنند و از اندیشه های خرافی وابسته و متحجر بیرون آورند و شهروندانی شایسته و لایق پدید آورند که آن ها نیز با بهره مندی از حقوق جامعه ای لایق و شایسته ایجاد کنند.

 

در بحث توسعه نمی توان گفت فقط با منابع زیرزمینی و نفت و گاز و ماشین تحقق می یابد. بلکه نیروی انسانی مقتدر و برجسته و آگاه است که می تواند سهم مهمی در توسعه داشته باشند، جامعه ژاپن منابع زیرزمینی و حتی مساحت کشورشان بسیار محدود اما انسان های بالغ و توانایی دارد که در توسعه پیشتاز است.

 

بنابراین روابط عمومی با توسعه اندیشه انسان ها و جابجایی جهان بینی انسان ها و ایجاد ارزش هایی نظیر ارزش کار و تولید یک جامعه را توانا می سازد، لذا روابط عمومی بهترین عامل توسعه اقتصادی و بالغ سازی و تواناسازی نیروی انسانی و آگاه نمودن آن هاست و مهمترین عمل در بسط و توسعه حقوق شهروندی است. ما باید منشور شهروندی را با نام روابط عمومی بنیان و تدوین کنیم.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد